пʼятницю, 21 серпня 2015 р.

Тренінг для спеціалістів з супроводу в аеропорту "Бориспіль", 2006 рік

З досвіду роботи.
Перші два навчання спеціалістів з супроводу (чергових аеровокзалу) Міжнародного аеропорту "Бориспіль"  проводив КМЦСССДМ (2006, 2009). Для  аеропорту в м. Сімферополь - Державного підприємства ТОВ „Кримавісервіс ЛТД”-  в 2009 році.
Чому ми почали цю роботу? Тому що мали гарні, відпрацьовані програми підготовки волонтерів з супроводу осіб з інвалідністю різних нозологій (за допомогою тренерів із партнерських громадських чи державних організацій). Тому що спеціалістам аеропорту відмовили всі в цій роботі: і громадські організації і державні. Сказали, що цим не займаються. І ще тому що ми розуміли, що важливо щоб наші люди з інвалідністю могли користуватися аеропортом і мандрувати. І акцію таку проводили з 2004 року - "Місто, де зручно всім". А ще - аеропорт міг втратити статус міжнародного, так як є умова: аеропорт має бути доступним для різних пасажирів, а для пасажирів з інвалідністю має бути підготовлена команда спеціалістів з супроводу. І термін збігав.
А чому Сімферополь? Тому що переадресувала їх до всеукраїнських громадських організацій - і через місяць вони знову зателефонували і попросили організувати для них навчання. Чому цікаво? Думаю, що це відповідально. І робота має бути якісною, а не бла-бл-бла на конференціях "держава нам нічого не зробила".... що брати на себе відповідальність, працювати без гонорарів за ідею комусь дуже важкувато. Потім на всіх всеукраїнських заходах з безбар'єрності одна важлива особа на візку з президії голосила, що громадські організації почали підготовку спеціалістів в аеропортах. Чому підвищення кваліфікації в 2011 році в аеропорту проводила вже тільки (не дотична до цієї роботи) громадська організація і чому були зірвані навчання спеціалістів київського метрополітену (вже були домовленості і дати), я говорити не буду. І чому мене і моїх колег не запрошують на заходи з універсального дизайну, зрозуміло. Але історія є історією. І я вирішила нею поділитись.

Звіт про проведення навчального модульного курсу
для спеціалістів Державного міжнародного аеропорту Бориспіль  до асистування осіб з обмеженими фізичними можливостями
в рамках соціальної акції  
«Місто, де зручно всім»

    На виконання наказів КМЦСССДМ від 02.11.2006 № 649 «Про проведення навчального модульного курсу» (06-09 листопада 2006 року) та від 25.07.2006 № 435 «Про внесення змін до реалізації заходів МССС «Центр  соціокультурного розвитку дітей та молоді з функціональними обмеженнями» 6-9 листопада 2006 року в Державному міжнародному аеропорті Бориспіль, терміналі «В» був проведений навчальний модульний курс «Методи переміщення і допомоги особам з функціональними обмеженнями».
         Курс організовано відділом соціального інспектування та соціальної роботи з сім’ями Київського міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді за участю залучених спеціалістів МССС «Центр соціокультурного розвитку дітей та молоді з функціональними обмеженнями»:  тренера з активної реабілітації Азіна Володимира, тифлопедагога Света Євгенія,  психолога-керівника МССС «Центр соціально-психологічної допомоги людям з особливими потребами» Прокопової Тетяни, спеціаліста МССС «Мамина школа» БТ «Джерела» Шепшелей Ірини.
         В процесі підготовки семінару тренери відвідали аеровокзал з метою вивчення приміщень та вирішення організаційних питань семінару.
В семінарі взяло участь 17 осіб: спеціалісти групи чергових аеровокзалу Державного міжнародного аеропорту Бориспіль.  
          Модульний курс спрямований на підвищення професійного рівня та набуття практичних навичок супроводу, допомоги і асистування осіб за 25 годинною навчальною програмою,  за темами:
-         “Методи переміщення і допомоги особам з ураженням опорно-рухового апарату” – 19 год.;
-         “Методи переміщення і допомоги особам з порушеннями зору” – 4 год.;
-         “Методи переміщення і допомоги особам з порушеннями інтелекту” – 1 год.;
-         “Методи переміщення і допомоги особам з порушенням слуху” – 1 год.;
Слухачі курсу прослухали теоретичні та практичні заняття. 


На завершені занять учасники склали тест, який виявив високий рівень засвоєння знань. Слухачі отримали сертифікати.
        Викладачі відмітили старанність і високу мотивацію до навчання у спеціалістів транспортного обслуговування аеропорту Бориспіль.
 9 листопада 2006 р. за участю спеціалістів МССС «Центр соціальної реклами та інформаційної роботи в дитячому та молодіжному середовищі» була організована прес-екскурсія до ДМА Бориспіль:  прес-брифінг, в якому взяли участь керівництво аеровокзалу, учасники тренінгу, спеціалісти КМЦСССДМ; організовано відвідування заняття, демонстрація пристосованих приміщень аеропорту Бориспіль до потреб осіб з функціональними обмеженнями.


   Анкета-підсумок учасників семінару: 
Наскільки семінар справдив очікування:

Коментарі:
-         Дуже добре. Мінімум зайвої інформації, максимум корисної інформації, практичних порад. Закріплення здобутих знань на практиці. Після семінару відчуваю себе набагато впевненіше.
-         Великий об’єм інформації, мало часу.
-         Отримали корисні практичні навички при використанні інвалідних візків, методичні і наглядні посібники. Дуже корисно.
-         Було багато інформації, більшість якої я вже знав.
-         Мені допоможуть ці знання в подальшій роботі.
-         Доповнив знання, що мав та покращилося відношення до клієнтів з порушенням здоров’я.
Чому навчилися під час проведення семінару?
-         Свої послуги слід тактовно пропонувати, а не нав’язувати клієнту. Ставитись до людей з певними вадами уважно, чемно, як до звичайних громадян, що мають права, свої інтереси і власний погляд на життя.
-         Правильно реагувати на специфічні ситуації.
-         Правильно допомагати інвалідам переміщуватися.
-         Правильно допомагати особам з порушенням інтелекту.
-         Як поводитись з людьми з різними фізичними вадами і функціональними обмеженнями. Прослухали лекції про психологію таких людей.
-         Навчилися навичкам супроводу та спілкуванню з певною категорією інвалідності.
-         Тепер я знаю як поводитись з особами з порушенням зору та обмеженнями інтелекту.
-         Вдосконалив вміння та розширив знання що мав.
-         Дізналися дуже багато про життя інвалідів з відеолекторіїв.
Ваші побажання тренерам:
-         Побажання розуміння з боку всіх, з ким  доводиться працювати та спілкуватися.
-         Успіхів та задоволення після проведеної лекції.
-         Успіхів у такій нелегкій справі, як допомога людям. Періодично зустрічатися з нами.
-         Давати більше інформації з елементів спілкування та поведінки з особами з ф/о.
-         Частіше проводити семінари.
    Ваші коментарі організаторам з приводу підводу підготовки семінару:
-         Спасибі за повноцінну, доступну та цікаву інформацію.
-         Більше проводити таких занять.
-         Організація на високому рівні.
    Будь-які інші  коментарі, зауваження пропозиції:
-         Щиро дякую. Ви нам дуже допомогли.
-         Дякуємо за навчання.
  
  
Також при аналізі анкетування можна відмітити, що семінар надав змогу спеціалістам вдосконалити та структурувати свої знання щодо здійснення оперативної роботи з особами різних нозологій,  розвинути свої практичні навички щодо асистування та отримати базові знання щодо особливостей спілкування з особами різних нозологій.
Треба зазначити, що відношення у спеціалістів аеропорту до людей з ф/о до і після навчання є позитивним, у деяких змінилося на краще розуміння потреб, прав зазначеної категорії пасажирів, набули впевненості у своїй роботі. В основному сформовано ставлення до пасажирів з ф/о, як до рівних.
Слухачі відмітили, що було мало часу на заняття (3 особи), запропонували періодично зустрічатися (5 осіб),  «більшість інформації вже знав» (зазначило  2 особи).
До організації семінару та роботи тренерів оцінки слухачів були високими та позитивними.
Загальний висновок: проведений семінар досяг поставленої мети та завдань, заклав грунт  для впровадження системної підготовки спеціалістів транспортного обслуговування  з асистування осіб з функціональними обмеженнями.
Загальна оцінка: здійснення соціальної роботи зі спеціалістами транспортного обслуговування, що здійснюють супровід та асистування осіб з обмеженими можливостями на території аеровокзалу аеропорту Бориспіль відбувалось за затвердженими навчальною програмою, положеннями про соціальні програми та заходи, відповідно до вимог Комплексної програми «Турбота».
Ініціативи, які прийняті КМЦСССДМ до опрацювання:
·  організація та проведення навчання з асистування для спеціалістів групи чергових аеровокзалу Державного міжнародного аеропорту Бориспіль в певній періодичності для вдосконалення вмінь, підвищення кваліфікації;
·  організація та проведення навчання спеціалістів служби інформації з питань основ навичок спілкування з особами різних нозологій.



Головний спеціаліст                                                   Л.Остролуцька

Немає коментарів:

Дописати коментар