З досвіду роботи.
Перші два навчання спеціалістів з супроводу (чергових аеровокзалу) Міжнародного аеропорту "Бориспіль" проводив КМЦСССДМ (2006, 2009). Для аеропорту в м. Сімферополь - Державного
підприємства ТОВ „Кримавісервіс ЛТД”- в 2009 році.
Чому ми почали цю роботу? Тому що мали гарні, відпрацьовані програми підготовки волонтерів з супроводу осіб з інвалідністю різних нозологій (за допомогою тренерів із партнерських громадських чи державних організацій). Тому що спеціалістам аеропорту відмовили всі в цій роботі: і громадські організації і державні. Сказали, що цим не займаються. І ще тому що ми розуміли, що важливо щоб наші люди з інвалідністю могли користуватися аеропортом і мандрувати. І акцію таку проводили з 2004 року - "Місто, де зручно всім". А ще - аеропорт міг втратити статус міжнародного, так як є умова: аеропорт має бути доступним для різних пасажирів, а для пасажирів з інвалідністю має бути підготовлена команда спеціалістів з супроводу. І термін збігав.
А чому Сімферополь? Тому що переадресувала їх до всеукраїнських громадських організацій - і через місяць вони знову зателефонували і попросили організувати для них навчання. Чому цікаво? Думаю, що це відповідально. І робота має бути якісною, а не бла-бл-бла на конференціях "держава нам нічого не зробила".... що брати на себе відповідальність, працювати без гонорарів за ідею комусь дуже важкувато. Потім на всіх всеукраїнських заходах з безбар'єрності одна важлива особа на візку з президії голосила, що громадські організації почали підготовку спеціалістів в аеропортах. Чому підвищення кваліфікації в 2011 році в аеропорту проводила вже тільки (не дотична до цієї роботи) громадська організація і чому були зірвані навчання спеціалістів київського метрополітену (вже були домовленості і дати), я говорити не буду. І чому мене і моїх колег не запрошують на заходи з універсального дизайну, зрозуміло. Але історія є історією. І я вирішила нею поділитись.
Звіт про
проведення навчального модульного курсу
для спеціалістів
Державного міжнародного аеропорту Бориспіль до асистування осіб з обмеженими фізичними
можливостями
в рамках
соціальної акції
«Місто, де зручно всім»
На виконання наказів КМЦСССДМ від
02.11.2006 № 649 «Про проведення навчального модульного курсу» (06-09 листопада
2006 року) та від 25.07.2006 № 435 «Про внесення змін до реалізації заходів
МССС «Центр соціокультурного розвитку
дітей та молоді з функціональними обмеженнями» 6-9 листопада 2006 року в Державному
міжнародному аеропорті Бориспіль, терміналі «В» був проведений навчальний модульний курс «Методи
переміщення і допомоги особам з функціональними обмеженнями».
Курс
організовано відділом соціального інспектування та соціальної роботи з сім’ями Київського
міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді за участю залучених
спеціалістів МССС «Центр соціокультурного розвитку дітей та молоді з
функціональними обмеженнями»: тренера з
активної реабілітації Азіна Володимира, тифлопедагога Света Євгенія, психолога-керівника МССС «Центр
соціально-психологічної допомоги людям з особливими потребами» Прокопової
Тетяни, спеціаліста МССС «Мамина школа» БТ «Джерела» Шепшелей Ірини.
В
процесі підготовки семінару тренери відвідали аеровокзал з метою вивчення
приміщень та вирішення організаційних питань семінару.
В семінарі взяло участь 17 осіб:
спеціалісти групи чергових аеровокзалу Державного міжнародного аеропорту
Бориспіль.
Модульний курс спрямований на підвищення професійного рівня та
набуття практичних навичок супроводу, допомоги і асистування осіб за 25
годинною навчальною програмою, за
темами:
-
“Методи переміщення і допомоги
особам з ураженням опорно-рухового апарату” – 19 год.;
-
“Методи переміщення і допомоги
особам з порушеннями зору” – 4 год.;
-
“Методи переміщення і допомоги
особам з порушеннями інтелекту” – 1 год.;
-
“Методи переміщення і допомоги
особам з порушенням слуху” – 1 год.;
Слухачі курсу прослухали теоретичні та практичні заняття.
На завершені занять учасники склали тест, який виявив високий рівень
засвоєння знань. Слухачі отримали сертифікати.
Викладачі відмітили старанність і високу мотивацію до
навчання у спеціалістів транспортного обслуговування аеропорту
Бориспіль.
9 листопада 2006 р. за участю спеціалістів МССС «Центр соціальної
реклами та інформаційної роботи в дитячому та молодіжному середовищі» була
організована прес-екскурсія до ДМА Бориспіль:
прес-брифінг, в якому взяли участь керівництво аеровокзалу, учасники
тренінгу, спеціалісти КМЦСССДМ; організовано відвідування заняття, демонстрація
пристосованих приміщень аеропорту Бориспіль до потреб осіб з функціональними
обмеженнями.
Анкета-підсумок учасників
семінару:
Наскільки семінар справдив очікування:
Коментарі:
-
Дуже добре. Мінімум зайвої
інформації, максимум корисної інформації, практичних порад. Закріплення
здобутих знань на практиці. Після семінару відчуваю себе набагато впевненіше.
-
Великий об’єм інформації, мало
часу.
-
Отримали корисні практичні
навички при використанні інвалідних візків, методичні і наглядні посібники. Дуже
корисно.
-
Було багато інформації,
більшість якої я вже знав.
-
Мені допоможуть ці знання в
подальшій роботі.
-
Доповнив знання, що мав та
покращилося відношення до клієнтів з порушенням здоров’я.
Чому навчилися під час проведення семінару?
-
Свої послуги слід тактовно
пропонувати, а не нав’язувати клієнту. Ставитись до людей з певними вадами
уважно, чемно, як до звичайних громадян, що мають права, свої інтереси і
власний погляд на життя.
-
Правильно реагувати на
специфічні ситуації.
-
Правильно допомагати інвалідам
переміщуватися.
-
Правильно допомагати особам з
порушенням інтелекту.
-
Як поводитись з людьми з
різними фізичними вадами і функціональними обмеженнями. Прослухали лекції про
психологію таких людей.
-
Навчилися навичкам супроводу та
спілкуванню з певною категорією інвалідності.
-
Тепер я знаю як поводитись з
особами з порушенням зору та обмеженнями інтелекту.
-
Вдосконалив вміння та розширив
знання що мав.
-
Дізналися дуже багато про життя
інвалідів з відеолекторіїв.
Ваші побажання тренерам:
-
Побажання розуміння з боку
всіх, з ким доводиться працювати та
спілкуватися.
-
Успіхів та задоволення після
проведеної лекції.
-
Успіхів у такій нелегкій
справі, як допомога людям. Періодично зустрічатися з нами.
-
Давати більше інформації з
елементів спілкування та поведінки з особами з ф/о.
-
Частіше проводити семінари.
Ваші коментарі
організаторам з приводу підводу підготовки семінару:
-
Спасибі за повноцінну, доступну
та цікаву інформацію.
-
Більше проводити таких занять.
-
Організація на високому рівні.
Будь-які
інші коментарі, зауваження пропозиції:
-
Щиро дякую. Ви нам дуже
допомогли.
-
Дякуємо за навчання.
Також при аналізі анкетування можна відмітити, що семінар надав змогу спеціалістам
вдосконалити та структурувати свої знання щодо здійснення оперативної роботи з
особами різних нозологій, розвинути свої
практичні навички щодо асистування та отримати базові знання щодо особливостей
спілкування з особами різних нозологій.
Треба зазначити, що відношення у спеціалістів аеропорту до людей з ф/о до і
після навчання є позитивним, у деяких змінилося на краще розуміння потреб, прав
зазначеної категорії пасажирів, набули впевненості у своїй роботі. В основному
сформовано ставлення до пасажирів з ф/о, як до рівних.
Слухачі відмітили, що було мало часу на заняття (3 особи), запропонували періодично
зустрічатися (5 осіб), «більшість
інформації вже знав» (зазначило 2 особи).
До організації семінару та роботи тренерів оцінки слухачів були високими та
позитивними.
Загальний
висновок: проведений семінар досяг поставленої мети та
завдань, заклав грунт для впровадження
системної підготовки спеціалістів транспортного обслуговування з асистування осіб з функціональними
обмеженнями.
Загальна оцінка: здійснення соціальної роботи зі
спеціалістами транспортного обслуговування, що здійснюють супровід та
асистування осіб з обмеженими можливостями на території аеровокзалу аеропорту
Бориспіль відбувалось за затвердженими навчальною програмою, положеннями про
соціальні програми та заходи, відповідно до вимог Комплексної програми
«Турбота».
Ініціативи, які прийняті КМЦСССДМ до опрацювання:
· організація та проведення навчання з асистування для спеціалістів
групи чергових аеровокзалу Державного міжнародного аеропорту Бориспіль в певній
періодичності для вдосконалення вмінь, підвищення кваліфікації;
· організація та проведення навчання спеціалістів служби
інформації з питань основ навичок спілкування з особами різних нозологій.
Головний спеціаліст Л.Остролуцька
Немає коментарів:
Дописати коментар