пʼятницю, 10 липня 2015 р.

Моделі соціальної роботи з сім'єю

Була на зустрічі з др. Бредом МакКензі, почесним професором факультету соціальної роботи Манітобського університету, Канада. Один із активних діячів створення і розвитку професійної соціальної роботи в Україні. Мова йшла про сім'ї, які потрапили в складні життєві обставини.
Презентація почалась з дослідження "Проблеми на шляху надання послуг в сфері охорони дитинства" в Канаді. Деякі висновки: навантаження на соцпрацівника велике; в декількох випадках соцпрацівники не мають достатньо умінь; опір батьків; брак ресурсів в громаді для підтримки сімей; родини не розглядають соцслужби як ресурс.
Пріоритет в роботі - забезпечити захист дитини. Два види реагування:
1. визначення родин, де потрібно  провести дослідження з безпеки дитини, майбутнього ризику дитини;
2. альтернативне реагування: підтримка родини, добровільні послуги, взаємодія між сім'єю і працівником. З початку виявити сильні сторони  цієї сім'ї, цілий діапазон послуг від консультування до допомоги родині знайти ресурси. Величезний наголос на залучення родини до співпраці. З розширеною родиною. Наголос на наданні інтенсивних послуг, збільшити батьківський потенціал. 
Послуги безкоштовні, фінансується заклад. Батьки добровільно погоджуються на послуги, але якщо не погоджуються, проводяться за законом.
Послуги дітям і сім'ї з наголосом на підтримку сім'ї, а не розслідування. Одна команда досліджує, інша працює на підтримку.
Які результати: зменшилась кількість розміщення дітей під опіку, спостерігається зменшення вартості послуг, покращились стосунки між сім'ями і соцпрацівником (91% - те що треба, 88% - достатньо послуг, 88% - задоволені допомогою, 83% - допомогли стати кращими батьками, 93% - краще, 93% - рівень стресу знизився).
Навантаження на працівника:
- важливо приділити увагу розумінню цих послуг в громаді;
- підвищувати кваліфікацію;
- усвідомлення працівниками своїх власних потреб;
- супервізії;
- взаємодія з іншими службами.
Аби виховати дитину СЖО потрібні зусилля всієї громади. 
Нова модель модель запроваджувалась на фоні постійного навчання спеціалістів:
- дієві інструменти оцінювання захисту (безпеки) дитини;
- навчання навичкам взаємодії з сім'єю;
- допомога супервізорів, постійне оцінювання, структуроване прийняття рішень.
Є інструментарій виявлення сильних і слабких  сторін сім'ї, оцінка виявлення потреб, є інструменти вимірювання безпеки самого соціального працівника. Існують протоколи за якими соцпрацівник не іде сам в сім'ї (вдвох). Іноді разом з поліцейським. 
Підготовку спеціалістів здійснюють (соцпрацівники з досвідом і які вміють вчити інших). Навчання відбувається в форматі: 1/2 дня навчання - повертаються до роботи в свої організації. Наступний модуль (тему) обговорюють з працівниками. 
90-92% випускників факультетів "соціальної роботи" влаштовуються за спеціальністю...
P.S. ми з колегами сиділи, слухали і раділи. саме за такою  моделлю добровільних послуг і працювали ЦСССДМ, дослідження на вилучення робили ССД. Навіть, КМЦСССДМ (соцпрацівники) здійснює навчання спеціалістів за запитом районів. Тепер за нормативом Мінсоцполітики наші спеціалісти дивляться: куди родина витрачає гроші на допомогу((((. Благополуччя, безпека дитини, функціональність родини?  Соцзахист із ХІХ сторіччя наступає на професійну соціальну роботу ХХІ сторіччя. Ось так.  Які дослідження в Україні з навантажень на соцпрацівника? Але ми не здамося))! В нашій країні буде професійна соціальна робота. Обов'язково!

Немає коментарів:

Дописати коментар