І. Питання, що мають бути з’ясованими:
- Чи оформлена інвалідність, опікунство (за необхідністю)?
- Чи отримують пенсію за інвалідністю?
- Чи має індивідуальну програму реабілітації інваліда?
- Чи стоїть на обліку у лікаря, отримує необхідне лікування і ліки?
- Чи стоять на обліку з отримання путівки на санаторно-курортне лікування для дитини-інваліда/ дорослого з інвалідністю?
- Чи забезпечена дитина/ дорослий з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації (коляска, ходуни, слуховий апарат, тростина, пандус в під’їзді тощо).
- Чи відвідує центри реабілітації: медичні, соціальні?
- Яка освіта? Чи навчається, чи планує навчатися, професійна освіта?
- Чи працює, стоїть на обліку в центрі зайнятості тощо?
- Яка сфера досугу: чи займається спортом, творчістю, відвідує клуби спілкування/взаємодопомоги, бере участь в фестивалях тощо?
- Чи отримують батьки соціально-педагогічну, психологічну допомогу?
ІІ.
Соціально-педагогічна допомога:
1. Результатом соціальної роботи з сім’ями, в яких є
члени сім’ї з інвалідністю - це
соціальні зміни в сім’ї: індивідуальні або групові, чи мають об’єднуватиcя два
типи змін. Має підвищитись реабілітаційна культура та реабілітаційна активність
сім’ї.
2. Увага соціального працівника приділяється таким
моментам:
- як інвалідність члена родини впливає на життєдіяльність інших членів родини;
- який вплив на психологічний стан людини з інвалідністю створюють інші члени родини;
- особисті взаємовідносини в сім’ї, зміни в кращу сторону при взаємодії з соціальним працівником, іншими людьми, організаціями, соціальними системами;
- виконанню сім’єю соціальних функцій;
- навчання членів сім’ї прийняти проблему інвалідності такою якою вона є (зміна відношення до проблеми і поведінки, зниження гостроти проблеми);
- характер ставлення до члена сім’ї з інвалідністю (конструктивний чи деструктивний), рівень вимог чи контрою (не повинен бути заниженим або завищеним);
- реабілітаційна активність сім’ї (у медичній допомозі, активність психологічних зусиль, соціальна активність).
3.Якщо члену сім’ї з інвалідністю від 7-35 років,
направити до центру соціально-психологічної реабілітації для дітей та молоді з
функціональними обмеженнями району.
ІІІ.
Психологічна допомога сім’ї:
1. Вирішення конфліктної ситуації між батьками та
дітьми;
2. Виховання адекватного відношення у батьків та
інших членів сім’ї до дитини з інвалідністю як рівноцінного члена сім’ї.
ІV.
Соціально-правова допомога:
1. Підвищення правових знань, просвітницька робота.
2. Допомога в оформленні документації щодо отримання
інвалідності, пенсії, пільг, ліків,
реабілітаційного обладнання тощо.
3. Представництво інтересів сім’ї в різних державних та недержавних інститутах.
V.
Соціально-побутова допомога:
1. Залучення благодійної, гуманітарної допомоги у вирішенні матеріальних та
побутових проблем сім’ї;
2. Навчання членів родини основним соціальним
навичкам, соціально-побутової адаптації, самообслуговування, пристосування житлових приміщень до потреб
осіб з інвалідністю.
Немає коментарів:
Дописати коментар